با من حرف بزن بانو. برای من یه تکیه گاهی

با من حرف بزن بانو. برای من یه تکیه گاهی

من هر زمان که سکوت مى کنم در واقع دارم از تو حرف مى زنم
با من حرف بزن بانو. برای من یه تکیه گاهی

با من حرف بزن بانو. برای من یه تکیه گاهی

من هر زمان که سکوت مى کنم در واقع دارم از تو حرف مى زنم

این تصویر ذهن بیمار ماست. این تصویر یک شخص نیست؛ این استریوتایپ ذهن ایرانی است. ذهنی که حتی با داشتن پیشرفته ترین تحصیلات، هنوز نتوانسته است «انسان» را فرای همه طبقه بندی هایش درک کند. هنوز نتوانسته است بفهمد که «عرب» هم به لحاظ فیزیولوژیک و هم به لحاظ بیولوژیک «انسان» طبقه بندی می شود. این دکتر متخصص هنوز نتوانسته است از مفهوم اغراق آمیز «ناسیونالیسم» و «وطن پرستی» فاصله بگیرد.
متخصصی که هنوز نمی فهمد همه 7 میلیارد نفر «انسان» روی کره زمین، همگی متعلق به یک نژادند. همگی آن ها از نظر علم تخصصی که احتمالا ایشان چیزی بیش از 140 واحد آن را در دانشگاه پاس کرده اند؛ دستگاه گوارش، دستگاه گردش خون، دستگاه دفع یکسان دارند، همه این 7 میلیارد نفر ساکن کره زمین، تنها به دلیل «انتخاب طبیعی» قانون تکامل، که در انطباق با محیط و جغرافیایی شدیدا ابژکتیف و غیر قابل انتخاب توسط ما، رنگ پوست و چشم و فاصله بین آن ها و هم چنین از «فرهنگ» متفاوتی برخوردار شده اند.

این دکتر متخصص احتمالا هنوز نمی دانند که اگر در یکی از کشورهای پیشرفته که احتمالا برای اخذ فلوشیپ و تخصص به آن جا رفته بوده اند؛ اگر چنین تابلویی بر سر در مطبشان بود، اکنون باید به جرم «نژادپرستی» در دادگاه های آن، جواب پس می دادند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.