با من حرف بزن بانو. برای من یه تکیه گاهی

با من حرف بزن بانو. برای من یه تکیه گاهی

من هر زمان که سکوت مى کنم در واقع دارم از تو حرف مى زنم
با من حرف بزن بانو. برای من یه تکیه گاهی

با من حرف بزن بانو. برای من یه تکیه گاهی

من هر زمان که سکوت مى کنم در واقع دارم از تو حرف مى زنم

سلام مریم

امشب مهمانت می کنم به یک ترانه و یک تکه از کتاب شازده کوچولو

و یک نامه عاشقانه :


 

اگر آدم گذاشت اهلی‌اش کنند

بفهمی، نفهمی خودش را

به این خطر انداخته

که کارش به گریه کردن بکشد!

 

"آنتوان دوسنت اگزوپری"

........................................

ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺭﻧﺴﺘﻮ چه‌گوارا ﺑﻪ ﻣﻌﺸﻮﻗﻪ ﺍﺵ:


لایق تو کسی نیست جز آن کسی که:تو را انتخاب کند.. نه امتحان.
تو را نگاه کند.. نه اینکه ببیند.
تو را حس کند.. نه اینکه لمست کند.
تو را بسازد.. نه اینکه بسوزاند.
تو را بیاراید.. نه اینکه بیازارد.
تو را بخنداند.. نه اینکه برنجاند.
تو را دوست بدارد و بدارد و بدارد.ﺳﺎﺩﻩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻦ ﺍﻣﺎ ﺳﺎﺩﻩ ﻋﺒﻮﺭ ﻧﮑﻦ

ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮑﺒﺎﺭ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺍﺵ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ !

ﻭ ﺑﻪ ﯾﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ :ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺍﺭﺯﺵ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺍﺭﺯﺵ ﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ …
ﮔﺎﻫﯽ ﺧﻮﺩﺕ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻦ".

......................................

این ترانه مهرداد اسمانی را بسیار بسیار دوست دارم :

یادش به خیر

شاید هم خوشت نیاید مریم جان اما چون به من احساس خوبی میداد دوست داشتم انرا با تو تقسیم کنم:


 خانومی پلک هاتو واکن 

خانومی به صبح نگاه کن
به من غریب غمگین
خانومی یکم دعا کن


پر زدآفتاب تو هوا خانومی قباش آبی شده
چیکده کرده شمع دونی لپهاش چه سرخ آبی شده
خانومی شاخ نباته خانومی یک بقچه قند
خانومی خدا باهاته ان شاا... بختت بلند

خانومی شاخ نباته خانومی یک بقچه قند
خانومی خدا باهاته ان شاا... بختت بلند


خانومیپلک هاتو واکن 
خانومی به صبح نگاه کن
به من غریب غمگین
خانومی یکم دعا کن

خانومیپلک هاتو واکن 
خانومی به صبح نگاه کن
به من غریب غمگین
خانومی یکم دعا کن

پر زدآفتاب تو هوا خانومی قباش آبی شده
چیکده کرده شمع دونی لپهاش چه سرخ آبی شده
خانومی شاخ نباته خانومی یک بقچه قند
خانومی خدا باهاته ان شاا... بختت بلند

خانومی شاخ نباته خانومی یک بقچه قند
خانومی خدا باهاته ان شاا... بختت بلند


چشمای خیس شمع دونی هوا رو کرده بارونی
تو این هوای بارونی هی ما رو ببر به مهمونی

کفش و کلاه کن خانومی عشق و صدا کن خانومی
قلک خالی دل رو پر از طلا کن خانومی

پری ناز کوچولوپوست تنت عین هلو
پری ناز کوچولوپوست تنت عین هلو


خانومیپلک هاتو واکن 
خانومی به صبح نگاه کن
به من غریب غمگین
خانومی یکم دعا کن

خانومیپلک هاتو واکن 
خانومی به صبح نگاه کن
به من غریب غمگین
خانومی یکم دعا کن

پر زدآفتاب تو هوا خانومی قباش آبی شده
چیکده کرده شمع دونی لپهاش چه سرخ آبی شده
خانومی شاخ نباته خانومی یک بقچه قند
خانومی خدا باهاته ان شاا... بختت بلند

خانومی شاخ نباته خانومی یک بقچه قند
خانومی خدا باهاته ان شاا... بختت بلند


مداد لاله عباسی نقاشی کرده لب تو
چین چینای دامن تو بلندی گردن تو

کفش و کلاه کن خانومی عشق و صدا کن خانومی
قلک خالی دل رو پر از طلا کن خانومی

پری ناز کوچولوپوست تنت عین هلو
پری ناز کوچولوپوست تنت عین هلو
پری ناز کوچولوپوست تنت عین هلو
پری ناز کوچولوپوست تنت عین هلو




 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.